منوی برگه ها
منوی دسته ها

ارسال شده در تاریخ 13 آگوست, 2015 | 0 دیدگاه

در شغل خود حرفه ای باشید.

در شغل خود حرفه ای باشید.

می توان با رعایت قوانین کاری و انجام به موقع وظایف کاری تبدیل به فردی حرفه ای شد، اما زمانی که قوانین جدیدی اعمال می شوند که قبل از شروع کار برای کارمندان توضیح داده نشده اند، انجام این کار سخت می شود. زمانی که در یک محیط کاری جدید شروع به کار می کنید باید به دقت تمام قوانین و سیاست های آنجا را در رابطه با استفاده از اینترنت و وسایل الکترونیکی در نظر داشته باشید. بر خلاف دانشکده ها، بسیاری از شرکت ها روی نحوه استفاده از اینترنت نظارت دارند و در برابر استفاده شخصی از آن واکنش منفی نشان می دهند. از آنجایی که انتظار می رود تمام ساعات اداری را مشغول به کار باشید، مسئولان شرکت حق دارند تا نحوه استفاده از اینترنت و ایمیل های شما را چک کنند. از آنجایی که افراد در زمان تحصیل تحت کنترل نبوده اند، ممکن است نظارت دقیق روی کار را نوعی تجاوز به حریم خصوصی خود بدانند.

پرسنل چه انتظاری دارند؟

بهتر است از همان ابتدا فردی سخت کوش بوده و اجازه ندهید به خاطر استفاده از برنامه ها و یا سایت های غیر مجاز به تخطی از قوانین شرکت محکوم شوید. البته هر محیط کاری قوانین خاص خود را برای نظارت بر ساعات شخصی و استفاده کارمندان از فناوری دارد. آن دسته از شرکت هایی که قبل از شروع کار کارمندان را در جریان قوانین و سیاست های کاری خود قرار می دهند با مشکلات کمتری مواجه می شوند. این وظیفه کارفرمایان است تا این قوانین را از قبل وضع کنند.

رفتار حرفه ای چگونه است؟

می توان با رعایت قوانین کاری و انجام به موقع آنها تبدیل به فردی حرفه ای شد، اما زمانی که قوانین جدیدی اعمال می شوند که قبل از شروع کار برای کارمندان توضیح داده نشده اند، انجام این کار سخت می شود. زمانی که به این مسئله فکر می کنیم متوجه می شویم که دانشجویان در محیط دانشگاه از آزادی عمل بالایی برخوردارند. آنها می توانند در هر زمانی از تلفن های خود استفاده کنند و به هر کسی که می خواهند ایمیل بفرستند.

به خاطر داشته باشید که همه شرکت ها دارای قوانین یکسانی نیستند، اما می توانید با در نظر داشتن موارد زیر تا حد زیادی از بروز مشکل جلوگیری کنید:

در ساعات کاری سعی کنید تا ایمیل های کاری را در سریع ترین زمان ممکن پاسخ دهید. اگر ایمیل های مهم را با تاخیر پاسخ دهید، مدیران با خود فکر می کنند که شما مشغول انجام چه کار هستید که وظایف اصلی خود را به نحو احسند انجام نمی دهید. اگر به زمان کافی برای دادن پاسخ مناسب نیاز دارید، به مخاطب خود اطلاع دهید تا در ذهن او این تصور پیش نیاید که ایمیل را دریافت نکرده اید و یا نسبت به آن بی تفاوت بوده اید.

سعی کنید تا در جریان قوانین و سیاست های محل کار خود قرار گیرید تا از انتظارات مدیران شرکت از خود به عنوان یک کارمند مطلع شوید. شما می توانید این کار را با مراجعه به بخش منابع انسانی انجام دهید که مطمئنا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار خواهند داد. البته می توانید از طریق صحبت با ناظر شرکت و یا مراجعه به سایت شرکت هم این اطلاعات را کسب کنید. بهترین است این کار را قبل از شروع به کار انجام دهید تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

فراموش نکنید تمام صحبت هایی را که از طریق ایمیل ارسال می کنید از سوی شرکت کنترل می شوند. هرگز مسائل خصوصی را با استفاده از ایمیل شرکت ارسال نکنید. ممکن است مدیران شرکت ایمیل های ارسالی شما را چک کنند و این مسئله روی شرایط کاری شما تاثیر گذار باشد. بهتر است یک ایمیل شخصی داشته باشید و برای انجام کارهای شخصی از آن استفاده کنید.

بسیاری از شرکت ها قوانین خاصی برای دانلود و استفاده از کامپیوتر بوسیله کارمندان دارند. سعی کنید در ساعات اداری سایت های غیر کاری را چک نکنید. ممکن است در حالی که فکر می کنید خطایی مرتکب نشده اید به خاطر انجام این کار اخراج شوید. در استفاده از شبکه های اجتماعی هم محتاط عمل کنید. درست نیست در چنین فضاهایی در مورد مسائل خصوصی و محرمانه خود صحبت کنید. نحوه برخورد شما نشان دهنده عملکرد شرکت نیز می باشد. فکر کنید کسی سعی دارد تا به هر قیمتی عدم مسئولیت پذیری و اخلاق غیرحرفه ای شما را اثبات کند. اگر به صورت اتفاقی وارد یک سایت غیر مجاز شدید، بلافاصله از آن خارج شده و موضوع را به فرد مسئول اطلاع دهید. سعی کنید تا از قوانین شرکت در رابطه با برقراری تماس های شخصی و استفاده از موبایل مطلع شوید. قوانین شرکت های مختلف متفاوت است. ممکن است برخی از شرکت ها استفاده از موبایل را ممنوع اعلام کنند و یا برخی هیچ محدودیتی در استفاده از آن قائل نشوند و یا استفاده از آن را در زمان های ضروری مجاز بدانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.