منوی برگه ها
منوی دسته ها

خدمات روانشناسی صنعتی و سازمانی

انواع خدمات روانشناسی صنعتی و سازمانی

برگزاری دوره های آموزش تخصصی - کاربردی روان شناختی برای مدیران و پرسنل

متخصصان گروه صنعتی و سازمانی آماده ارائه کارگاه های تخصصی و کاربردی در حوزه های ذیل می باشند.

Workshops_edited (1)

اعزام روانشناسان متخصص جهت مشاوره و روان درمانی فردی به محل سازمان درخواست کننده

تحلیل مشاغل

تحلیل مشاغل1

ایجاد مبنایی برای روانشناسی پرسنلی

این فرآیند زیربنای تقریباً تمام فعالیت های پرسنلی می باشد. برای سنجش و اندازه گیری عملکرد کارکنان، استخدام فرد مناسب برای یک شغل، آموزش او برای انجام یک شغل، یا تغییر و طراحی دوباره یک شغل، لازم است واقعا بدانیم که آن شغل چیست. با اجرای این پروژه، آنچه در نهایت برای سازمان شما طرّاحی می شود در بر دارنده­ی توصیف شغلی (توصیف تمام جزئیات مراحل انجام یک شغل)، خصوصیت شغلی (شرایط لازم برای عهده دار شدن یک شغل)، و معیارهای عملکردی (ملاکهای نشان دهنده موفقیت عملکرد) است.

تهیه پروفایل روانشناختی و مهارت های کارکنان

پروفایل

تهیّه­ ی پروفایل روان­ شناختی کارکنان، یکی از ملزومات بخش مدیریت منابع انسانی در همه ­ی سازمان­ های موفّق و پیشروی جهان می ­باشد. از آنجاییکه، شناسایی تفاوت­ های فردی میان کارکنان، به هر چه بهتر مدیریت کردن سرمایه­  ی انسانی یک سازمان منجر خواهد شد امید آن می­رود که با اجرای طرح مورد بحث، و در نتیجه ­ی تهیّه­ ی  پروفایل روان ­شناختی هر یک از کارکنان، مدیران منابع انسانی و سایر بخش­ های آن شرکت، ضمن شناخت واقعی ­تر کارکنان خود، برای به کارگماری، جا­به­ جایی، گردش شغلی، برنامه ­ریزی برای غنی ­سازی شغل، برنامه ­ریزی برای آموزش و ارتقای کارکنان، و همچنین، ارزیابی عملکرد کارکنان خود می­ توانند بر اساس این پروفایل تصمیم­ گیری نموده و قطعاً  گام مهمّی جهت دستیابی به خطّی­ مشی­ های مدیران ارشد آن شرکت بردارند.

ارزیابی های استخدامی پرسنل

استخدام

امروزه شرکتها اهمیت توسعه برنامه های جامع و کامل را برای غربال گری، انتخاب، و استخدام کارکنان بیشتر و بهتر درک می کنند و متوجه هستند که هزینه استخدام کارگر نامناسب بسیار بیشتر از هزینه استفاده از برنامه های خوب و مناسب غربال گری و انتخاب خواهد بود.

از آنجائیکه مسائل کارکنان با مقوله ­ی مراقبت و پرورش منابع انسانی یک سازمان سروکار دارد و با توجه  به اینکه، روان شناسی هم اغلب با همین مقوله سروکار دارد، در نتیجه  سازمان­ها به منظور استفاده از آزمونهای روانی و مصاحبه استخدامی  می­توانند روی همکاری گروه روان شناسی صنعتی/ سازمانی “ویرا” حساب باز کنند.

آموزش کارکنان

برای تبدیل آنچه به کارکنان آموخته می شود به تغییرات مثبت در عملکرد کاری و ایجاد رفتارهای تازه در محیط کار، توجه به اشتیاق کارکنان و آمادگی آنها برای یادگیری از اهمیّت زیادی برخوردار است. روان­ شناسان این گروه در نیاز سنجی آموزشی کارکنان  و اینکه چه وقت، کجا و چگونه برنامه آموزشی را پیاده سازید با شما همراه می شوند تا بهترین نتیجه برای سازمان شما حاصل شود.

ارزشیابی عملکرد کارکنان

ارزشیابی عملکرد

اینکه عملکرد شغلی کارکنان سازمان شما چگونه و بر اساس چه ملاکهایی ارزیابی شوند؟ از معیارهای عینی یا ذهنی استفاده شود؟ اندازه گیری عملکرد به روش کنونی  در سازمان شما چقدر درست یا غلط است؟ و چگونه می توان نتایج ارزیابی را به کارکنان منتقل کرد؟ و سایر موارد  از این دست، همگی در حیطه­ی تخصّص روان شناسان این گروه می باشد. روان شناسان این گروه در بهبود ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان شما راهکارها یی برای شما خواهند داشت.

انگیزش کارکنان

انگیزش

بیشتر مدیران ایجاد انگیزه در کارکنان را به عنوان مشکل ­ترین جنبه­ ی شغل خود بیان می کنند. مسلماً  در هر موقعیّت کاری، تفاوت های فردی زیادی در خصوص انگیزش کاری وجود دارد. چرا وضعیت بدین گونه است؟ چه عواملی روی انگیزش کارکنان تاثیر می گذارند؟ چطور می توانیم کارکنان ظاهرا بدون انگیزه را  انگیزه ببخشیم؟ برای پاسخ به سئوالاتی از این دست می توانید به روان شناسان گروه ما اعتماد کنید.

رضایت و دلبستگی شغلی

اگرچه مدیریت روشنفکر به احساسات و نگرش های نیروی کار خود اهمیت می دهد اما مهمترین متغیرهای مربوط به نتیجه نهایی برای مدیران معمولا متغیرهای بنیادی تری همچون عملکرد شغلی و بهره­ وری می باشند. چراکه مستقیما قابل تبدیل به تومان و ریال هستند. ولی از نقطه­ نظر کارکنان مهمترین عامل وابسته به نتیجه میزان رضایت شغلی آن­ هاست. از آنجائیکه رضایت شغلی مفهومی فریب دهنده و پیچیده است  ناگزیر در زمینه­ ی اندازه گیری آن مشکلاتی پدیدار خواهند شد. روان­ شناسان این گروه ضمن اندازه گیری سطح رضایت­ مندی کنونی کارکنان سازمان شما، برنامه­ هایی کاربردی برای بهبود نگرش شغلی آنها ارائه خواهند کرد.

رضایت و دلبستگی

مدیریت استرس شغلی

استرس1

موضوع استرس شغلی این روزها توجه بیشتر مدیران منابع انسانی را به خود جلب کرده است، چراکه حدود یک دوم بیماری های جسمانی (مشکلات گوارشی، قلبی، تنفسی، و حتی سردردهای میگرنی)،  دسته ای از مشکلات رفتاری و روحی (افسردگی، اضطراب، و خستگی مزمن)، و از همه مهم تر موضوعات مهم شغلی از جمله عملکرد کارکنان و یا میزان غیبت شغلی آنها در ارتباط مستقیم با سطح استرس شان خواهد بود. روان شناسان این گروه با در دست داشتن برنامه های متعددی برای مدیریت استرس به سازمان شما کمک خواهند کرد تا کارکنانی هرچه سالم تر و کارآمد تر داشته باشید.

محتوا اینجا قرار می گیرد

تحلیل ارتباط در محل کار

اکثر ما نه به تنهایی بلکه  بیشتر با دیگران آن­ هم درون گروه های کوچک کار می ­کنیم. از آنجائیکه در یک سازمان، تعداد این همکاران می تواند به حداکثر ممکن برسد بخش زیادی از انرژی سازمان بخصوص در سطح مدیریت برای هماهنگی فعالیت های اعضای گروه آن سازمان صرف خواهد شد. روان شناسان این گروه به مدیران منابع انسانی سازمان شما کمک خواهند کرد تا موانع جریان موثر ارتباطات را شناسائی و بر طرف نمایند.