منوی برگه ها
منوی دسته ها

مدل توسعه سلامت سازمانی ویرا

گروه توسعه سلامت سازمانی ویرا به منظور اطمینان از اثرگذاری اقدامات و بهبود شرایط در سازمان، برای اولین بار در ایران، مدلی با هدف مداخلات تخصصی در شرکت­ ها و سازمان­ ها پیش بینی و طراحی نموده است. این مدل در چهار مرحله توسط متخصصین در این زمینه و با مشاوره های اساتید خارج از کشور اجرا می گردد.

  1. مصاحبه و ارزیابی:

در این مرحله شکایت یا در خواست مطرح شده از سوی کارفرما (مدیر منابع انسانی) به صورت تخصصی و مشترک میان متخصص گروه و نمایندگان شرکت مورد بحث و بررسی قرار می­ گیرد.

هدف از این مرحله ارزیابی تخصصی، شفاف سازی و رسیدن به یک تعریف مشترک از مسئله­ ای که در سازمان یا گروه بروز کرده می­ باشد.

در صورت نیاز، این ارزیابی می تواند با سایر مدیران ذیصلاح یا برخی از افرادی که مسئله به شکلی با آنها ارتباط دارد، در قالب مصاحبه یا پرسشنامه به شکل میدانی ادامه پیدا کند و ممکن است از یک تا چند جلسه ادامه داشته باشد.

  1. طراحی روش و محتوای مداخلات

در این مرحله اطلاعات بدست آمده از مصاحبه و ارزیابی­ های انجام شده در مرحله اول، در جلسات تخصصی که در گروه برگزار می­ گردد مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته و در نهایت گزارشی شامل تعریف عملیاتی دقیق از مشکل یا درخواست مطرح شده، همراه با پلان مداخلات به مدیریت ارائه خواهد شد. در این مرحله بر اساس درخواست کارفرما می ­توان تغییراتی در جهت تطبیق هر چه بیشتر مداخلات با شرایط سازمان ایجاد نمود.

هدف از این قسمت رسیدن به یک تصمیم­ گیری و رویکرد مشترک با کارفرما در مورد نحوه و مراحل مداخله در سازمان می ­باشد.

  1. مداخله

در این مرحله بر اساس برنامۀ مداخلاتی که طراحی گردیده و با کارفرما در مورد آن توافق حاصل شده است، خدمات مختلفی در دو سطح مدیران و پرسنل ارائه می­ گردد. این مداخلات انواع مختلفی را شامل می­شود که از آن میان می­ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سخنرانی­ های آموزشی ـ کاربردی
  • کارگاه­ های آموزشی گروهی
  • جلسات گروهی
  • جلسات مشاوره تخصصی ـ آموزشی برای مدیران
  1. پیگیری و بازخورد

در این مرحله نتایج مداخلات و میزان اثرگذاری آنها به روش های تخصصی مورد ارزیابی قرار می­گیرد.

هدف از این قسمت بررسی میزان اثرمندی، رفع نواقص و در صورت لزوم، نیاز سنجی مجدد و برنامه ریزی برای مداخلات بعدی می­باشد که گزارش آن به مدیریت ارائه خواهد شد.

VIRA-ORGANIZATIONAL HEALTH DEVELOPMENT MODEL

مدل توسعه سلامت سازمانی ویرا

لازم به یادآوری است کلیه این مراحل در توافق و هماهنگی کامل با نماینده سازمان صورت می­گیرد و بنابه درخواست کارفرما می­ توان مواردی را حذف یا اضافه نمود.

گروه توسعه سلامت سازمانی ویرا با در همکاری متخصصین روان شناسی بالینی برآنست که تجربه سال­ها کار بلند مدت درمانی، پژوهشی و آموزشی خود را در همراهی با متخصصان و دانشگاههای خارج از کشور در اختیار شرکت­ها، سازمان­ها و گروه­های کاری قرار دهد.

وجه تمایز مداخلات گروه ویرا در عارضه ­یابی اختصاصی، جلسات مشاورۀ اشتراکی و مداخلات چند بعدی آموزشی درمانی می ­باشد که بر اساس نیازهای اختصاصی و شرایط کارفرما تنظیم و تعدیل می­شود. به این ترتیب علاوه بر افزایش دانش روانشناختی مدیران و پرسنل، در ابعاد مختلف زندگی شغلی و نیز زندگی شخصی و زوجی آنها اثر گذار می­ شود.

تخصص ما بررسی و تحلیل دنیای روانشناختی افراد در شکل دادن به روابط سازمانی، اهداف، آرمان­ها و ریشه­ یابی نارضایتی­ های شغلی و الگوهای ناکارآمد ارتباطی در سازمان است. ما سازمان را مجموعه فرآیندهایی از رفتار های انسانی می بینیم، سیستم هایی که هم تحت تاثیر عوامل بیرونی قرار می گیرند و هم یکسری عوامل درونی آنها را جهت می دهند. ما در بررسی داینامیک های سازمان به این مساله می پردازیم که چگونه دنیای روان شناختی تک تک اعضای یک سازمان، فرآیند بهره وری، سودهی و موفقیت سازمان را تحت تاثیر قرار می دهند.

  • کلیه ی  مراحل فوق بر اساس نیاز و شرایط کارفرما (زمان و بودجه) قابل تغییر و تنظیم است.
  • لطفا جهت درخواست اجرای مداخلات تخصصی بر پایه مدل توسعه سلامت سازمانی ویرا با شماره 88790082-021 تماس حاصل فرمایید. یا به آدرس ایمیل info@viraclinic.com درخواست خود را ارسال نمایید.