منوی برگه ها
منوی دسته ها

ارسال شده در تاریخ 15 نوامبر, 2014 | 0 دیدگاه

کشف علت دوست‌گريزي کودک

کشف علت دوست‌گريزي کودک

اگر کودکتان در ايجاد و نگهداري دوستي‌ها مشکل دارد، بکوشيد علت آن را دريابيد. آيا آن‌قدر حساس است که هميشه احساساتش جريحه دار مي‌شود و دوستانش را از دست مي‌دهد؟ آيا ساکت است و نسبت به ارتباط با ديگران بي تفاوت است؟ آيا تهاجمي ‌و قلدر است و به همين علت کودکان ديگر نمي‌خواهند با او باشند؟ آيا از مهارت‌هاي اجتماعي برخوردار نيست؟ آيا مهارت‌هاي لازم را براي يک دوست باوفابودن ندارد؟
صحبت با کودک
دقيق باشيد. درباره رفتارهايي که مشاهده مي‌کنيد و اينکه چگونه موجب تاثيرگذاري بر روابط مي‌شوند، گفتگو کنيد. درباره دوستي صحبت کنيد. اگر کودک به دليل تمام شدن يک رابطه دوستي از نظر رواني آسيب ديده است، درباره وضعيت دوستي‌ها و اينکه چطور طي سال‌ها دوستان زيادي خواهد داشت که بعضي از آنها به مدت طولاني و بعضي از آنها تنها مدت کوتاهي دوست او خواهند بود، گفتگو کنيد.از کودک بخواهيد نام يکي از همکلاسي‌هايش را که همه او را دوست دارند بگويد و سپس درباره خصوصيات او چنين بپرسيد: «چه طور رفتار مي‌کند؟ چه کارهايي انجام مي‌دهد؟ ويژگي‌هاي يک دوست خوب چيست؟»
تعيين اهداف دوستي
با همديگر در اين‌باره صحبت کنيد که دوست دارد چه مهارت‌هاي اجتماعي و چطور دوستي‌هايي داشته باشد، بيشتر کودکان مي‌توانند به آساني کودکاني را که دوست دارند، با آنها دوست باشند، نام ببرند.
اگر کودک خردسالي، امکان برقراري ارتباط با ديگران را نداشته باشد، نمي‌تواند بياموزد که چه طور در اجتماع رفتار کند. به او مهارت‌هاي اجتماعي را بياموزيد و هنگامي‌که دوستي‌اش خاتمه يافت يا احساس بروز مشکل کرد به او کمک کنيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.