منوی برگه ها
منوی دسته ها

ارسال شده در تاریخ 15 نوامبر, 2014 | 0 دیدگاه

برداشتن اولین قدم برای پذیرش روابط اجتماعی در کودکان

برداشتن اولین قدم برای پذیرش روابط اجتماعی در کودکان

براي زمان بازي خردسالان و کودکان پيش از سنين مدرسه برنامه‌ريزي کنيد. روي اولين تجارب کودکان نظارت کنيد و آماده باشيد تا با دخالت در کارشان بازي آنها را آسان کنيد.
• گردش‌هاي خانوادگي: اجتماع چند گروه خانواده فرصت خوبي براي ورود کودکان در موقعيت‌هاي اجتماعي به همراه کودکان سنين متعدد فراهم مي‌کند. اين موقعيت‌ها به کودک شما فرصت مي‌دهد مهارت‌هاي اجتماعي را به کار گيرد و در عين حال نظاره‌گر ارتباط شما با مردم ديگر باشد. همچنين گردش‌هاي خانوادگي موجب ايجاد پيوندهاي عميق داخل خانواده مي‌شود و بعدها که کودکتان بايد مقابل فشار گروه همسالان ايستادگي کند؛ چنين گردش‌هايي نتيجه خود را نشان خواهد داد.
• پافشاري نکنيد. کودک را در مقابل مردم انگشت نما نکنيد، از جملاتي مانند «نمي‌توني به دايي‌ات سلام کني؟» يا «براي همه از يک تا ده بشمر» بپرهيزيد. هرچه قدر کودک در موقعيت‌هاي اجتماعي به خودش توجه بيشتري داشته باشد، احساس راحتي براي او مشکل‌تر خواهد بود.
• به کودک برچسب نزنيد.توصيف کودکتان به عنوان خجالتي، تنها، ساکت و يا سرد، روشي غلط است که بعد تاوانش را پس خواهيد داد. براي نمونه در حال گذشتن از کوچه هستيد و به آشنايي برمي‌خوريد. مريم دو ساله يا بيشتر در سلام کردن يا حتي نگاه به فرد آشنا ترديد دارد. رو به فرد آشنا مي‌کنيد و مي‌گوييد « مريم خجالتيه » ولي نمي‌دانيد که با برچسب زدن به کودکتان رفتار او را تقويت مي‌کنيد. زماني که به کودکتان برچسب انزواطلب و يا دچار مشکل در دوست‌يابي را مي‌زنيد، رفتار اجتماعي نامناسب را در او برمي‌انگيزيد. درحالي که مي‌توانيد
• با گفتن جملاتي او را تشويق کنيد تا اجتماعي تر باشد. «تازه الان ديدنتون چند دقيقه طول مي‌کشه تا بهتون عادت کنه.» اين جمله را به جاي اينکه بگوييد «هميشه همين طوره» به کار ببريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.