منوی برگه ها
منوی دسته ها

ارسال شده در تاریخ 9 جولای, 2015 | 0 دیدگاه

تفاوت نسل ها در زوجین

تفاوت نسل ها در زوجین

مطالعات و بررسی روابط زناشویی کسانی که تفاوت سنی نامتعارفی داشته اند نشان می دهد، زنانی که چند سال از همسرشان بزرگتر هستند روابط کنترل شده و بهتری نسبت به کسانی دارند که شوهرشان ده تا پانزده سال بزرگتر هستند. با این حال این تضمین کننده و تایید کننده این نیست که همیشه با این تفاوت سنی زندگی خوبی خواهید داشت. اگر ازدواج شما هم یکی از همین ازدواج های نامتعارف با اختلاف سنی زیاد است خیلی خوب می دانید اختلافات فکری ناشی از تفاوت نسل ها، مشکلات عرفی و خانوادگی، تفاوت های ظاهری و تفاوت های سلیقه ای از مسائلی است که شما مجبورید در کنار سایر مسایل زناشویی تان قرار بدهید و برایشان راهکارهایی داشته باشید.

  •  تفاوت سنی زیاد: خوب یا بد؟

پاسخ این پرسش اصلا سخت نیست. فقط کافی است که کمی دقیق تر به نسل های قبل و بعد خودتان نگاه کنید.  آیا شما شبیه پدرتان فکر می کنید؟ نوجوان های امروزی مثل شما هستند؟ هیچ کس حال شما را به اندازه هم نسلانتان نمی فهمد. اما همیشه مثال های نقض هم وجود دارند. من کسی را می شناسم که با بیست و پنج سال فاصله سنی رابطه اش را بسیار بالغ، ایده آل و شاد توصیف می کند. زنی که بیست و پنج سال کوچکتر است و اکنون زنی سی و دو ساله و در اوج جوانی است، همه مردهای هم سن و سال خودش را کودک و بچه سال توصیف می کند. واقعیت این است که تناسب سنی یکی از نکانت مهم زندگی زناشویی است اما تنها عامل تعیین کننده نیست و مثل همه عوامل موثر دیگر، ازدواج هایی پایدار و ازدواج هایی مسئله آفرین را ایجاد کرده است. اگر شما هم خیلی بیشتر وارد چنین زندگی ای با چنین تفاوتی شده اید شاید با برخی از مشکلات و مزایای این رابطه آشنا باشید. اکنون شاید فکر کنید معقول تر بود که شما تابع عرف و فرهنگ بودید و توصیه های روانشناس ها و مشاوران خانواده را درباره تناسب سنی زن و مرد در نظر می گرفتید. اما با این حال قابل پذیرش است که استثناهایی هم وجود داشته باشد و شما و همسرتان یک رابطه عالی و متفاوت داشته باشید. این جمله که سن فقط یک عدد است کاملا غلط نیست و همسرتان می تواند با وجود سن بالا روحیه ای بی نظیر و جوان داشته باشد. همانطور که افرادی وجود دارند که در اوج جوانی هیچ بهره ای از موثعیت ها و توانایی هایشان نمی برند و در بیست سالگی مثل افراد میانسال فکر و زندگی می کنند. پس اگر همسرتان با معیارهای دیگر ازدواج سالم، سازگار است از زندگی در کنار او لذت ببرید! اما مهم است که هر بار در هر مرحله از زندگی تان به این چند نکته اهمیت بدهید:

  • هر از چند گاهی درباره اهداف و دیدگاهتان درباره زندگی حرف بزنید و تفاوت ها را بررسی کنید تا کمتر دچار سوءتفاهم شوید.
  • روابط اجتماعی تان را گسترده تر کنید و به این توجه کنید که دایره معاشرت تان را با افرادی هم سن و سال خودتان محود نکنید.
  • از تصمیم تان خجالت نکشید. یادتان باشد هر چه سن بالاتر می رود این تفاوت ملموس تر می شود. باید با این تفاوت ظاهری و روحی کنار بیایید.
  • برای پیدا کردن تجربه های مشترک بیشتر وثت بگذارید.
  • حمایت خانواده را بدست بیاورید.
  • جذابیت های جسمی را نادیده نگیرید.
  • با تعجب دیگران کنار بیایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.