منوی برگه ها
منوی دسته ها

ارسال شده در تاریخ 11 آگوست, 2015 | 0 دیدگاه

پیچیدگی های رفتار با دوقلوها

پیچیدگی های رفتار با دوقلوها

پرورش دوقلوها  فرآیند پیچیده ای است. دوقلو ها جذابیت های خاص خودشان را دارند و درست به همان اندازه باید مراقب تله هایی که در تربیت آنها وجود دارد، باشید. تله ای به نام تربیت یکسان و شبیه سازی اجباری. برخلاف چیزی که بیشتر مردم فکر می کنند تاکید بر دوقلویی بچه ها، آنها را خوشحال نمی کند. آنها از این که بشنوند چقدر شبیه هم هستند خسته می شوند. بنابراین در رفتارتان با بچه های دوقلو سعی کنید تا حد ممکن هویت فردی آنها را به رسمیت بشناسید. بازی های یکسان، لباس های یک شکل و … به معنی آن است که شما بچه ها را وادار به یک شکل شدن می کنید. به آنها معیاری برای مقایسه می دهید و آن معیار، قل دیگر است. بچه با این کارهای شما یاد می گیرد که باید همیشه در حد و اندازه های قل دیگرش باشد. صرف نظر از این که استعدادهای درونی او بیشتر یا کمتر از آن قل است. این باعث می شود فرزند شما نتواند به قدر قابلیت های خودش رشد کند.

آنها را به نام “دوقلوها” صدا نزنید و مجبورشان نکنید کپی برابر هم باشند. آنها را به این سمت “وحدت اسطوره ای” سوق ندهید. مثلا از آنها نخواهید همیشه شبیه به هم فکر کنند، همیشه از عقاید یکدیگر پشتیبانی کنند و مثل هم زندگی کنند. بدترین جمله ای که به دوقلوها می توانید بگویید این است: ببین خواهر/برادرت چی کار می کنه! یه کم مثل اون باش!

هیچ وقت برای تنبیه فرزندتان نگویید: تو را کمتر از خواهر/برادرت دوست دارم. به جای ارزش گذاری بر ویژگی های یکی از قل ها، بر ویژگی های مثبت هر کدام از آنها تاکید کنید.

بر بزرگتری یکی از قل ها تاکید نکنید. معمولا فرزندان بزرگ تر حقوق و حمایت بیشتری از طرف والدین دریافت می کنند. با تاکید بر بزرگتری یک از قل ها، تلویحا به آنها می گویید یکی بر دیگری برتری دارد یا رئیس اوست.

دوقلوها با وجود تشابهات ظاهری و حتی ژنتیکی، مهارتهای متفاوتی دارند. آنها ممکن است همزمان به حرف نیفتند یا با هم راه رفتن را یاد نگیرند. ممکن است یکی از آنها درونگرا و دیگری برونگرا باشد. یک محافظه کار و دیگری جسور. از هر کدام به اندازه خودش انتظار داشته باشید. بچه های دوقلو را در یک مهدکودک یا مدرسه ثبت نام نکنید. اصرار نداشته باشید آنها همکلاس باشند. تا جایی که ممکن است بگذارید استقلال را یاد بگیرند و هویت خود را پیدا کنند. بزرگ شدن آنها در محیط های متفاوت باعث می شود مهارت های ارتباطی و اجتماعی بیشتری کسب کنند و دوستان متفاوتی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.