منوی برگه ها
منوی دسته ها

ارسال شده در تاریخ 12 آگوست, 2015 | 0 دیدگاه

آسیب های مهدکودک برای کودکم

آسیب های مهدکودک برای کودکم

 مهدکودک محیطی برای پرورش خلاقیت و مهارت های اجتماعی بچه ها است و آموخته های جدید برای بچه ها به همراه دارد. اما در کنار همه این حسن ها، مهدکودک معایبی هم دارد که باعث می شود مادرهای شاغل ترحیج بدهند فرزندشان را به مادربزرگ و خاله بسپارند اما دست مربیان مهد ندهند. ایرادهایی که عموما در تربیت خلاصه می شود و یادگیرا هایی که مادر و پدرها برای بچه ها مناسب نمی دانند. واقعیت این است که زمانی فرزندتان را به مهدکودک می سپارید قبل از هر چیز باید انتظارتان را از مهد مشخص کنید. وقتی تمام موارد تربیتی را به عهده مهدکودک وا گذارید و خودتان نقشی را در تربیت و آموزش کودک نپذیرید، باید انتظار هر اتفاقی را داشته باشید. از بزرگ شدن فرزندتان با الگویی غیر از خانواده شما تا ایجاد شکاف فکری و رفتاری میان شما و فرزندتان. در نتیجه ممکن است کودک شما گفتاری غیر از آنچه شما دارید، رفتاری به جز آنچه در خانواده شما پذیرفته شده و مرسوم است و آموخته هایی متفاوت تر از آنچه شما می دانید داشته باشد. این جاست که خیلی از پدر و مادرها می گویند ” مهدکودک اخلاق بچه را خراب کرده.”

باید سعی کنید مدت زمان حضور کودکتان را در مهد، مدیریت کنید. مهدهای امروزی متناسب با نیاز مادران شاغل، خدمات اضافه ای ارائه می دهند و ساعت های بیشتری کودک را نگه می دارند. اما این دوری از خانه و خانواده، حتی اگر با کلی کلاس ورزشی و تفریحی و آموزشی هم پر شود باز آسیب خود را بر جای خواهد گذاشت. روانشناسان می گویند کودکانی که بیش از سی ساعت در هفته را در مهدکودک می گذرانند، بیشتر از بچه هایی که مهد نمی روند، رفتارهای پرخاشگرانه، بیرحمی، حمله، سوءاستفاده و پرتوقعی نشان می دهند. این بچه ها مفهوم روشنی از خانواده درک نمی کنند و خانه برای آنها پایگاهی امن که باید به آن بازگرند، نیست.

از طرف دیگر، اگر کودک در سنین غیرمناسب یعنی زیر سه سالگی به مهدکودک فرستاده شود، احساس طرد شدن از سوی مادر می کند و برای همیشه حس ناامنی در روابط عاطفی و اضطراب از دست دادن، در او نهادینه می شود. این احساسات در کودکی باعث خشم و پرخاشگری و افسردگی شده و در بزرگسالی باعث سست شدن روابط عاطفی نزدیک با همسر و دیگران خواهد شد. بهترین سن سپردن کودک به مهدکودک بعد از پنج سالگی است که شالوده شخصیت فرزند شما شکل گرفته، امنیت عاطفی در او تثبیت شده و حالا کودک می تواند ارتباط با همسالان و مهارت های اجتماعی را در مهدکودک بیاموزد و مستقل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.