منوی برگه ها
منوی دسته ها

ارسال شده در تاریخ 28 سپتامبر, 2015 | 0 دیدگاه

نوروفیدبک

نوروفیدبک

نوروفیدبک چگونه و در چه مواردی به ما کمک می کند؟

کاربردهای نوروفیدبک:

معمولا مشکل در یکی از موارد زیر بوجود آمده: یا امواج در برخی جاها بیشتر است یا فراوانی امواج مشکل دارد و یا امواج نمی تواند از یک حالت به حالت دیگر جا به جا شود. مثلا برانگیختگی بالا باعث اضطراب، برانگیختگی پایین باعث افسردگی، بی ثباتی باعث تشنج می شود.

نوروفیدبک برای بیشتر اختلالات روانی  و برخی از مشکلات جسمی و افزایش برخی توانایی ها می تواند به کار رود مانند:

درمان بیش فعالی-کم توجهی(ADHD)، اختلالات یادگیری ،اضطراب ،استرس ،افسردگی، سردرد و میگرن ،اختلالات خواب، بازتوانی سکته مغزی ،اضطراب ، فوبی ها ،وسواس فکری-عملی ، ،افسردگی ،صرع ، تیک ها ، وابستگی به الکل و مواد ، استرس پس از سانحه(PTSD)، کنترل تکانشگری ،دردهای مزمن، درد های مزمن، اختلالات دستگاه ایمنی، مشکلات ناشی از ضربه به سر، فشار خون،بیماری های مربوط به مفصل فک ،کنترل ادرار و مدفوع، دیابت، چاقی و …

و همچنین در افزایش توجه و تمرکز ،اعتماد به نفس، بهره هوشی یا IQ، بهتر شدن رفتار،بهتر شدن نمرات کلاسی،عملکرد شغلی بهتر،واقع گرایی بیشتر به استعداد های ذاتی ، تکمیل تکالیف ،توانایی سازماندهی، افزایش نمرات در مقیاس درجه بندی والدین –معلم توانایی تصمیم گیری ، افزایش مهارت های ورزشی ،کاهش خطا ها ،کاهش زمان واکنش، یادگیری سریعتر، حافظه کارآمد تر، دستیابی سریع به آرامش عمیق ،کاهش اضطراب و ترس هنگام مسابقات ،کنترل بیشتر بر هیجانات و خلق،هماهنگی کامل جسم و ذهن، کاهش تنش، افزایش خلاقیت ،تقویت مهارت ارتباطی ،کاهش کج خلقی و پرخاشگری، افزایش انگیزه، تقویت خود آگاهی، افزایش توانمندی شناختی، افزایش عملکرد بهینه ،اثر روی جریان خون در مغز، بالا بردن آگاهی شخص نسبت به آنچه در مغزش می گذرد، بهینه کردن عملکرد مغز، بالا بردن خود کنترلی و آرام ،منظم و متمرکز باقی ماندن مغز و …

-۸۰-۸۵% ازکودکان مبتلا به بیش فعالی-کمبودتوجه (ADHD)و(ADD ) با نوروفیدبک بهبود یافتند. همچنین امروزه نوروفیدبک از طرف انجمن روانپزشکان اطفال آمریکا به عنوان خط اول درمان بیش فعالی و کمبود توجه در نظر گرفته شده است.

-اختلالات اضطرابی(Anxaity Disorder )  یکی از اولین مواردی است که به نوروفیدبک پاسخ داد. نتایج پژوهشی نشان می‌دهد که در حدود ۸۰-۹۰% از بیماران اضطرابی با این روش بهبود یافتند.

درمان با نوروفیدبک برای سوءمصرف مواد و الکل وسوسه و ولع فرد را کاهش می‌دهد و در درازمدت احتمال عود و بازگشت را پایین می‌آورد.و افرادی که از نوروفید بک استفاده کردند تا ۸۰%پاسخ مثبت از درمان گرفتند.

-حدود ۷۰% بیماران مبتلا به صرع (Epilepsy)با نوروفیدبک بهبود یافته اند.و کاهش حمله ناگهانی در ۸۲%از بیماران گزارش شده است.

روند درمان

قدم اول ارزیابی و تشخیص است بعد از آن هر فردی با توجه به ارزیابی و تشخیص اولیه بین سنین ۶ تا ۶۵ سال می تواند کاندیدای نوروفیدبک باشد. آموزش متداول در طول ۲ تا ۳ جلسه در هفته برای ۱۵ تا ۳۰  دقیقه است. معمولا تاثیر تدریجی است. در بسیاری موارد ۴۰ جلسه تاثیر پایدار ایجاد می کند. برای اختلالی مانند  طیف اوتیستم ۱۰۰ تا ۲۰۰ جلسه ممکن است نیاز باشد. در واقع تعداد جلسات باید در حدی باشد که درمان تکمیل شود و تغییر به وجود آمده و به شکل عادت در آیند.ممکن است در چند جلسه اول بیمار متوجه تغییری نشود اما پس از گذشت ۱۰ جلسه در بیمار پیشرفت دیده شود. بدیهی است که مستمر بودن جلسات نقش اساسی در روند بهبودی بیمارخواهد داشت..

مراکز درمانی و پژوهش ها نشان می دهند نوروفیدبک کاملا ایمنی بوده و عوارضی ندارد و می تواند باعث کاهش یا قطع دارو شود. پژوهش ها  نشان می دهد نوروفیدبک اثری مانند دارو درمانی دارد.همچنین اثرات پایدار درمانی نوروفیدبک مشخص شده است. در نوروفیدبک هیچ نوع تحریک الکتریکی و هیچ نوع سیگنال ورودی وجود ندارد و پس از بازخورد سیگنال های خروجی مشخص می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات نوروفیدبک با شماره  ۸۸۷۹۰۰۸۲ تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

معادله امنیتی * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.